学報136号
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松沼 颯太 Autobiography of Black Hawkから考える復讐三池 真由 内村鑑三のHow I Became A Christianから見る日本人にとってのキリスト教山口 啓 Ann of Green Gablesを支える二つの因子今井 隆ゼミ 友水 オースティン 大地Frequency and Generation of Meanings of Songbirds, and its Application to Human Infants石塚 雄也 The Effect of Oxymoron及川 歓奈 Communication Skills in Mammals and Birds小川 和 Change of the Language: from Past to Future加藤玖瑠実 Inuence and Difculty of the Mother Tongue in Japanese Learners’ Acquisition of English菊池 太河 How Do Children Acquire Language?寶田 歩未 Autistic Children and Normal Children in Second Language Acquisition堀口 幸秀 Children’s Acquired Knowledge Shapes the Way They See Objects福島 佐江子ゼミ 岡﨑 梨乃 日米間の謝罪表現における考察―ポライトネスの観点から―後藤 加奈 An investigation on politeness theories後藤 祐香 映画『マイ・インターン』におけるポライトネス佐藤 太地 ポライトネス理論から丁寧さを考える小関 有佳 発話行為と発話解釈のプロセス榊 彩香 中間言語語用論における一考察佐々木七彩 英語教育と語用論―ポライトネスをどう教えるか―新津 岬 ポライトネスの観点から見た「断り」表現籔内 考徳 推論と言外の意味に関する一考察吉田 一瑛 ポライトネス理論と対人コミュニケーション三浦 幸子ゼミ 佐古佐恵乃 Analyzing Receptive and Productive Vocabulary in a Junior High School Textbook中村 結 Applying ESD to English Classes at Secondary School山田 千尋 Assessing English as a Subject at Elementary School賀佐 憩 Considering Affective and Social Factors Inuencing Group Work in Junior School classroom喜屋武賢樹 Exploring English for Specic Purposes Focusing on Occupational Purposes中瀬 翔太 Assessing Listening Focusing on Validity and Authenticity中村 真士 A Study on Fluency in L1 and L2 Reading中村 優太 Considering Grammar Teaching to Improve Learners’ Communicative Competence Focusing on “Use”沼田 瑞生 Exploring Activities and Assessment for Teaching Writing in Elementary School English classroom伏江 智遥 Signicance of Discourse Competence in Paragraph Writing最上亜太夢 A Study on Deep Active Learning奥脇 奈津実ゼミ 岡田 楓 日本人英語学習者による英語前置詞inの使用傾向と誤用特徴金丸 彩香 小学校外国語活動の指導上の課題と中学校英語教育への接続について川野真由美 第2言語が与える母語への影響について―ストループ課題を用いた検討―鈴木 茜 インドネシアの日本語教育の現状および学習者の日本語学習に対する意識調査について竹田 夏生 The effectiveness of vocabulary learning based on thematic clustering representing academic elds by Japanese EFL learners池下麻里奈 大学生の日本語における性差意識に関する調査石沢 優太 Investigating the use and comprehension of modal verbs in English by Japanese EFL learners大原 昌也 ヘヴィメタルの歌詞における語彙的特徴越智 覚史 協同学習における学習者への心理的な利点について神鳥 佑輔 単語記憶にスキーマが与える影響―学習者の英語習熟度による違い―須藤沙璃南 第二言語学習者の語彙理解に見られる和製英語の影響外山加奈子 外国語理解における視覚情報と聴覚情報が果たす役割中村 知夏 色彩語が表す連想イメージの比較―日本語と英語とカタカナ表記の違い―西村 魁人 中国人日本語学習者における受動・使役・時制表現の習得について古田 果鈴 言葉の発達とオノマトペの関係望月 菜央 英語字幕の有用性―日本人英語学習者のスピーキング能力を高めるために―Hamish Gilliesゼミ 浦野 幹人 Language learning strategies: Investigating strategy use among Japanese undergraduate students加藤 諒 Exploring strategies for creating a motivational environment in the Japanese High School EFL classroom小出水康平 Thinking of solutions to Japanese students' English proficiency deficit from the point of view of motivation酒井 祐果 English Education for Learning Disability Students in Japan: A Narrative Inquiry of One Teacher's Experiences中込 秋実 Essential identity and created identity in different societies: A comparison of exchange students in Japan and the United Kingdom栗原 有里 Proposing a new style of museum taking into account the current Japanese phenomenon of youth disinterest in museums: A comparison with Korea鈴木 小雪 An International Comparison of MALL (Mobile Assisted Language Learning): the Effects and Possibilities among University Students in Japan and Other Countries千葉友利永 Acceptance of LGBT students in Japanese Schools橋本 由佳 Why Danish People Have a Good Command of English: Focusing on Compulsory Education本間 朱夏 Investigating the future L2 selves of Japanese high school and university learners of English森本 真衣 Are There Dual Personalities in Bilinguals?横田ゆきの Media Technology as a Tool of Second Language Acquisition23都留文科大学報 第136号2018年2月28日(水)
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