第4号 本レイアウト 15完成版-山中修正
5/12

Price: Free Vol.4 July 1, 2017 5 Lectures Mr. Matsuda, Representative Director of CMP2*, which he founded in 2014. With his plenty of experience and wide range of contacts, he presented his close analyses of the present status of various educational institutions and teachers’ recruitment. まつ松だ田ひろ弘たけ武し氏は2014ねん年にいっ一ぱん般しゃ社だん団ほう法じん人CMPをせつ設りつ立し、だい代ひょう表り理じ事をされています。ほう豊ふ富なけい経けん験とはば幅ひろ広いじん人みゃく脈をい活かしてぶん分せき析したきょう教いく育き機かん関やきょう教いん員さい採よう用のげん現じょう状をうかが伺いました。 Mr. Mori is a teacher at Kanagawa Prefectural High School and a representative of International Teachers Group FR (First Rabbit). He introduced the project to produce idols from Asian children in poor family for their economic independence. He gives wonderful dreams to those children. もり森まさ雅と人先生はか神な奈がわ川けん県りつ立こう高とう等がっ学こう校のきょう教ゆ諭であり、こく国さい際きょう教し師だん団FR(ファーストラビット)のだい代ひょう表でもあります。もり森せん先せい生はアジアのひん貧こん困そう層のこ子どもたちへのじ自りつ立し支えん援としてひん貧こん困そう層のこ子どもたちからアイドルをたん誕じょう生させるプロジェクトをしょう紹かい介してくれました。こ子どもたちにゆめ夢をてい提きょう供しつづ続けています。 Mr. Hirotake Matsuda こん今かい回のフォーラムは、きょう教し師をこころざ志すがく学せい生にとって、なぜきょう教し師になるのか、きょう教し師としてなに何がひつ必よう要かをかんが考えるき機かい会となり、ひ非じょう常にゆう有い意ぎ義でした。また、きょう教し師というしょく職ぎょう業にかぎ限らず、おし教えるし仕ごと事にはさま様ざま々なかたち形があることをし知り、しょう将らい来にたい対するし視や野をひろ広げることができました。がく学せい生たちがお起こしたこん今かい回のフォーラムをつう通じて、さん参か加しゃ者はなに何かをかん感じ、「こう行どう動」から「へん変か化」につなげ、に日ほん本をか変えていくにちが違いありません。 After a super teacher of a famous cram school, Mr. Yamanaka founded an international volunteer organization, “DAREDEMO HERO” (Everyone is a hero). He undertook a huge project to support children living in poverty in the Philippines to produce the President from those children in 300 years. He made “Heroes House” for the children, where daily lunch and various classes such as school subjects, English, Japanese, PC, moral sense are provided as well as scholarship. Just after the six months of starting the project, several children got perfect scores or won a contest. Those children have been increasing. かつてあるゆう有めい名よ予び備こう校のカリスマこう講し師であったやま山なか中ひろし博し氏は、こく国さい際ボランティアだん団たい体「DAREDEMO HERO(だれでもヒーロ)」をそう創せつ設し、フィリピンのひん貧こん困そう層のこ子どもたちから、300ねん年ご後にだい大とう統りょう領をだ出すというそう壮だい大なもく目ひょう標のプロジェクトをた立ちあ上げました。こ子どもたちへがく学ひ費をえん援じょ助するだけでなく、「ヒーローズハウス」というこ子どものいえ家をつく作り、ちゅう昼しょく食をてい提きょう供したり、がっ学こう校のべん勉きょう強のほか他、えい英ご語やに日ほん本ご語、パソコン、どう道とく徳きょう教いく育のじゅ授ぎょう業をおこな行っています。プロジェクトのほっ発そく足から、わずかはん半とし年でがっ学こう校のし試けん験でぜん全か科もく目まん満てん点をと取ったり、コンテストでゆう優しょう勝するこ子どもたちがあらわ現れ、そのご後もこうしたこ子どもたちはふ増えているそうです。 Mr. Sugiyama is a teacher at Senshu University High School in Tokyo. He has been in charge of “Lecture on Making a Team” which study team building, social skills and so on since 2011. Getting a hint from Japanese story cards (Kami-shibai), he created a new teaching method called KP (Kami-shibai or picture card show Presentation) method. This leads student-oriented classes and has been effectively utilized by other many teachers. すぎ杉やま山ひ比ろ呂ゆき之せん先せい生はとう東きょう京のせん専しゅう修だい大がく学ふ附ぞく属こう高とう等がっ学こう校のきょう教ゆ諭です。2011ねん年からチームビルディングやソーシャルスキルズなどをテーマにした「チームづく作りこう講ざ座」もたん担とう当しています。かみ紙しば芝い居にヒントをえ得たきょう教じゅ授ほう法、KP(かみ紙しば芝い居プレゼンテーション)ほう法をこう構ちく築させ、せい生と徒ちゅう中しん心のじゅ授ぎょう業づく作りにひろ広くかつ活よう用されています。 This forum was so meaningful for students of would-be teachers that they could profound their will to be a teacher and the required skills for it. On the other hand, they would learn that there are many types of jobs to educate other people and broadens their horizons for the future. Through this forum managed by the industrious students, the participants felt something and would put their ideas into action. They must “change Japan” someday. Mr. Hiroshi Yamanaka Mr. Masato Mori Mr. Hiroyuki Sugiura *2 General Incorporated Association of total support for school management がっ学こう校けい経えい営のそう総ごう合し支えん援をてい提きょう供するいっ一ぱん般しゃ社だん団ほう法じん人

元のページ  ../index.html#5

このブックを見る